ديدار وگفتگوي چاوز و كلينتون در برزيل
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 25
نویسنده : مولوی
چاوز و كلينتون به رغم روابط ديپلماتيك آسيب ديده كشورهايشان‌، در مراسم انتصاب رئيس جمهور جديد برزيل گفت‌وگويي كوتاه و دوستانه با يكديگر داشتند.

به گزارش ايسنا، اين گفت‌وگو سه روز پس از اينكه روابط ديپلماتيك دو كشور ونزوئلا و آمريكا به دنبال ابطال ويزاي سفير ونزوئلا در واشنگتن دچار مشكل شد‌، انجام گرفت. ابطال ويزاي اين سفير به دنبال قبول نشدن سفير انتصاب شده از سوي باراك اوباما‌، رئيس جمهور آمريكا در كاراكاس صورت يافت.

گزارش‌هاي خبرگزاري فرانسه حاكي از اين است كه يك مقام برزيلي كه شاهد اين گفت‌وگو بود، در مصاحبه‌اي با اين خبرگزاري تصريح كرد:‌ اين موضوع بيشتر شبيه يك گفت‌وگوي كلي بود و هر دو طرف در حال لبخند زدن بودند.

هوگو چاوز، رئيس جمهور ونزوئلا، پس از اين گفت‌وگو در يك مصاحبه با تلويزيون ملي ونزوئلا به لحن دوستانه‌اي كه در اين گفت و گو جريان داشت، اذعان داشت.

چاوز خاطر نشان كرد:‌ خانم كلينتون، وزير امور خارجه‌ آمريكا، لبخند بر لب داشت، خشنود به نظر مي‌رسيد و من نيز به همين صورت بودم.

وي افزود: ما با يك ديگر سلام و احوال پرسي و در مورد پاره‌اي از مسائل صحبت كرديم.

چاوز بدون اينكه توضيحات بيشتري ارائه كند، تصريح كرد: لحظه‌ رضايت بخشي بود، اما ما از اين فرصت بهره برديم تا در مورد پاره‌اي از مسائل روز صحبت كنيم.

چاوز و كلينتون در حالي كه در انتظار ملاقات با ديلما روسف‌، رئيس جمهور برزيل بودند‌، با رئيس جمهور شيلي، نخست وزير پرتغال و رئيس جمهور كلمبيا ملاقات داشتند.

چاوز چند روز پيش تصميم خود مبني بر قبول نكردن لري پالمر‌، سفير پيشنهادي اوباما در كاراكاس را اعلام كرد و واشنگتن را براي قطع روابط ديپلماتيك در صورت عدم تمايل به چالش كشيد.

وزارت امور خارجه‌ آمريكا نيز در پاسخ به اين اقدام ويزاي برناردو آلوارز، سفير ونزوئلا در واشنگتن را باطل كرد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: